BBC Türkçe 2015 Genel Seçimleri

DSC_0460

BBC Türkçe’nin 2015 Genel seçim haberlerini sitedeki özel sayfadan takip edebilirsiniz. 

25 Mayıs 2015

Genel seçimleri Güneydoğu’da takip ediyorum. İlk durağım geçen hafta vardığım Batman.

HDP’nin barajı geçmesi durumunda AKP’nin milletvekili kaybedeceği illerden biri burası. Batman’daki genel eğilimleri seçmenlerle, gazetecilerle, partilerle görüştüm. 

Yarışın ilgi çeken isimlerinden Hüda Par’ın bağımsız adayı Aydın Gök ile seçim ve partisi üzerine konuştum; bir de korucuların sayısının en fazla olduğu illerden Batman’da, çözüm süreci ve seçimin korucular arasında nasıl değerlendirildiğini görmek için Sason’un köylerine gittim.

Ama onu yarın anlatırım.

Batman ziyaretimin belediyenin düzenlediği 6. Tiyatro Festivali’ne denk gelmesi de bana güzel bir sürpriz oldu.

Diyarbakır’dan Batman’a gelen Dicle Fırat Kültür Sanat Merkezi’nin Batman köylerinde oynadığı Kürtçe skeçleri izleme fırsatı da yakaladım.

Bölgede Batman’ın yanı sıra, Van ve Ağrı’yı da ziyaret etmeyi planlıyorum.

Amacım, seçimlerin boğulduğu yüzdeler ve rakamların seçmenler üzerinde ne gibi etkileri olacağını araştırmak.

Önümüzdeki günlerde haberleri ve izlenimlerimi BBC Türkçe 2015 Genel Seçim sayfasında paylaşacağım.

Hikayelerinizi, görüşlerinizi paylaşmak isterseniz bana Twitter hesabımdan ulaşabilirsiniz.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

